Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Dla zdrowia i urody

Kategorie produktów

Dla zdrowia i urody

Wtorek, 30 sierpnia 2011 HURT & DETAL Nr 08 (66) / 2011
Właściwa pielęgnacja ciała i włosów w połączeniu z odpowiednią dietą i wysiłkiem fizycznym sprawią, że każdy, niezależnie od upływu czasu będzie czuł się i wyglądał młodziej. W zdrowym ciele zdrowy duch – a w dobrze wyposażonym sklepie duży zysk!

Skóra odgrywa bardzo ważną rolę w funkcjonowaniu całego organizmu. Stanowi barierę ochronną przed szkodliwymi czynnikami z zewnątrz, reguluje temperaturę, czynności oddechowe oraz odtruwa organizm. Skóra stanowi wizytówkę każdego człowieka, jest też wyznacznikiem wieku, o czym bardzo dobrze pamiętają kobiety i coraz częściej także mężczyźni.
Wiecznie piękna i młoda skóra, lśniące i gęste włosy... to atrybuty już nie tylko gwiazd reklam telewizyjnych i produkcji Hollywood. Coraz więcej osób niekoniecznie pokazujących się publicznie w telewizji dba o swój wygląd. Wraz z upływem czasu skóra ulega wielu zmianom, traci jędrność, nawilżenie. Odpowiednie kosmetyki utrzymują ją w dobrej kondycji, a także pomagają w walce z czasem.
To, jak wyglądamy ma w dużej mierze wpływ na to, jak się czujemy i przede wszystkim na to, jak odbierają nas inni. Odpowiednia dieta, dużo ruchu i dobrze dobrane kosmetyki to klucz do sukcesu.
I jak w doborze diety czy rodzaju ćwiczeń klientowi nie pomożemy, tak możemy służyć radą, a przede wszystkim szerokim wyborem kosmetyków pielęgnacyjnych. W tej kwestii nie możemy zawieść zaufania kupujących.

Domowe SPA w wannie

Wizyta u kosmetyczki czy wyjazd do profesjonalnego ośrodka SPA wiążą się z większymi kosztami. Zwłaszcza po wakacyjnych urlopach nie każdego stać na takie przyjemności. A o ciało i włosy trzeba dbać przez cały rok. Dlatego też wiele kobiet i coraz więcej mężczyzn decyduje się na domową pielęgnację, która przy użyciu odpowiednich kosmetyków również nabierze cech profesjonalnych, a na pewno będzie skuteczna.
Codzienną domową pielęgnację ciała rozpoczynamy od kąpieli. W związku z tym na sklepowych półkach nie może zabraknąć zarówno tradycyjnego mydła, którego nadal używa wielu Polaków, ale także żeli pod prysznic czy płynów do kąpieli.
 Z badania TGI przeprowadzonego przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC w okresie od kwietnia 2010 roku do marca 2011 roku wynika, że stosowanie żeli pod prysznic deklaruje 65,3%, a płynów i dodatków do kąpieli 42,4% Polaków w wieku 15-75 lat.
53,03% respondentów stosuje żele pod prysznic raz dziennie, 22,41% kilka razy w tygodniu, 18,68% częściej niż raz dziennie, 5,89% raz w tygodniu lub rzadziej.
25,79% respondentów stosuje płyny i dodatki do kąpieli codziennie, 24,96% 2 razy w tygodniu, 21,49% 3-4 razy w tygodniu, 16,70% raz w tygodniu lub rzadziej, 11,06% 5-6 razy w tygodniu.
Szczegółowe informacje dotyczące marek płynów i dodatków do kąpieli znajdują się w zestawieniu tabelarycznym TOP 15.
W tej kategorii pamiętajmy, aby zapewnić klientom szerszą gamę zapachów, gdyż kupujący, głównie kobiety, wybierając żele pod prysznic i płyny do kąpieli, oprócz pożądanych właściwości pielęgnujących, kierują się właśnie zapachem produktu.
Często w trakcie kąpieli, by dodatkowo poczuć się jak w profesjonalnym SPA, klientki stosują peelingi zarówno do całego ciała, jak również do twarzy. Tego typu produkty złuszczają obumarły naskórek, dzięki peelingom skóra jest odpowiednio przygotowana do wchłonięcia balsamu czy kremu. Kolejnym krokiem po kąpieli i peelingu, jest nawilżenie ciała. Do tego zazwyczaj stosujemy mleczka, balsamy i kremy.
Z badania TGI przeprowadzonego przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC w okresie od kwietnia 2010 roku do marca 2011 roku wynika, że stosowanie mleczek i balsamów do ciała deklaruje 33,5% kobiet w wieku 15-75 lat.
42,85% respondentów używa mleczka i balsamy do ciała codziennie, 19,30% 3-4 razy w tygodniu, 15,38% 2 razy w tygodniu, 12,29% 5-6 razy w tygodniu, 10,18% raz w tygodniu lub rzadziej.
W kategorii balsamów jednym z ważniejszych kryteriów wyboru jest zapach. Producenci oferują w tym segmencie bardzo szeroki wybór. Ważne są także właściwości balsamów. W okresie wiosenno-letnim, kiedy zaczynamy odsłaniać więcej ciała, dużą popularnością cieszą się preparaty ujędrniające, wyszczuplające oraz pomagające w walce z cellulitem i rozstępami. Tego typu produkty zawierają przeważnie ekstrakty z alg, kofeinę, guaranę czy kakao. Warto też posiadać na półce balsamy brązujące, które delikatnie rozświetlają skórę i nadają efekt opalonej skóry. Inne produkty, które sprzedają się najlepiej w tym okresie to kosmetyki słoneczne. Oferta sklepu powinna zawierać balsamy, mleczka, olejki o różnych faktorach ochrony UVA/UVB oraz produkty po opalaniu, które łagodzą skutki intensywnych kąpieli słonecznych, a dodatkowo utrwalają i przedłużają efekt opalenizny.
Jesienią w celu regeneracji skóry po lecie i zapewnieniu jej odpowiedniego nawilżenia zimą dobrze rotują produkty intensywnie nawilżające przeznaczone dla skóry suchej, które likwidują szorstkość oraz preparaty regenerujące, które poprawiają kondycję skóry.
Przez cały rok ważna jest także odpowiednia pielęgnacja skóry dłoni i stóp. Dlatego też w sklepach nie może zabraknąć kremów do rąk. Niektóre wzbogacone są o substancje pielęgnujące paznokcie. Monika Borys, Kierownik kategorii „Pielęgnacja ciała” Lirene podkreśla, że rynek kremów do rąk odnotowuje wzrosty. Polki stosują kremy do rąk, aby likwidować i zapobiegać uczuciu suchości i szorstkości skóry, a także do codziennej pielęgnacji i nawilżania oraz odczucia ulgi suchych i spierzchniętych rąk.
O mały włos …nie przegapmy zysków, jakie możemy osiągnąć zapewniając klientom wybór odpowiednich szamponów, odżywek i produktów pielęgnacyjnych do włosów. Szczególnie teraz, kiedy wielkimi krokami zbliża się okres jesienny. W tym czasie bowiem kupujący szczególnie poszukują produktów regenerujących przesuszone i zniszczone letnim słońcem włosy.
Poza tym, jesienią coraz częściej sięgamy po nakrycia głowy. Niestety zwykle nie mają one pozytywnego wpływu na nasze włosy – sprawiają, że szybciej się przetłuszczają, tracą puszystość i trudniej je ułożyć. Zmiany pór roku i związane z nimi zmiany temperatur mogą również wpłynąć na pogorszenie się kondycji włosów, a nawet doprowadzić do pojawienia się łupieżu. Niezbędnym staje się zatem odpowiedni dobór kosmetyków, dostosowanych nie tylko do typu włosów i skóry głowy, ale również zapewniających właściwą pielęgnację przy zmieniających się warunkach środowiska. Dla właściwego odżywienia włosów Małgorzata Bielicka, Corporate Communications Manager NIVEA Polska poleca produkty z nowej linii NIVEA Long Repair. Formuła produktów, zawierająca keratynę i olejki, zapewnia potrójną regenerację i ochronę włosów.
Oprócz tego typu preparatów, w sklepie powinniśmy mieć szampony i odżywki, które w ciągu całego roku dobrze rotują. Mowa o produktach skierowanych do odbiorców z konkretnymi wymaganiami. Są to między innymi preparaty pomagające w walce z łupieżem, do włosów przetłuszczających się, suchych, po farbowaniu etc. Na rynku dostępne są także szampony, odżywki, które podkreślają naturalny skręt loków, a także prostujące czy unoszące od nasady oraz dodające objętości.
Szampony są niezaprzeczalnie produktem pierwszej potrzeby i jako takie cieszą się największym zainteresowaniem konsumentów. Odżywką do włosów najbardziej popularną jest nadal odżywka do stosowania bezpośrednio po myciu. Aczkolwiek rynek odżywek także bardzo szybko się rozwija i pojawia się na nim bardzo dużo nowości.
Z roku na rok rośnie zainteresowanie konsumentów kosmetykami specjalistycznymi, bardziej wyrafinowanymi, dodatkowo pielęgnującymi włosy, oferującymi dodatkowe korzyści. To produkty, takie jak odżywki w sprayu, serum, fluidy czy maseczki. „Wybierając tego rodzaju produkty, konsumenci decydują się na te o łatwej i szybkiej aplikacji. Najnowszym trendem są odżywki w sprayu, gdzie Gliss Kur może pochwalić się już 5 takimi wariantami oraz bardziej intensywnymi, ale superlekkimi Magicznymi Serum w sprayu” – mówi Maja Józefowicz, Brand Manager Henkel Polska.
Tak więc, oprócz tradycyjnego zestawu, jakim jest szampon i odżywka możemy udostępnić klientom różnego rodzaju specjalistyczne maski do włosów czy produkty odbudowujące rozdwojone końcówki. Róbmy to jednak rozważnie – zwracając uwagę na powierzchnię sklepu i możliwości zagospodarowania półki z produktami pielęgnacyjnymi oraz przede wszystkim dopasowujmy asortyment pod kątem naszego klienta.

Męska kosmetyczka

Uzupełniając sklepowe półki, nawet jeżeli mamy niewiele miejsca na kosmetyki pielęgnacyjne, nie możemy zapomnieć o produktach dla mężczyzn. Nie musi być to od razu szeroki wybór, ale kilka produktów skierowanych wyłącznie dla mężczyzn z pewnością ucieszy nie tylko klientów płci męskiej, ale także ich partnerki. Kiedyś kosmetyki do pielęgnacji ciała i włosów stricte męskich były kategorią niszową. Teraz znacznie się to zmieniło i panowie, podobnie jak panie poszukują produktów skierowanych dla nich i spełniających wymagania męskiej skóry i włosów. Jak informują specjaliści, kategoria ta generuje coraz większe zyski.
Bardzo często zdarza się, że to kobiety wybierają produkty pielęgnacyjne dla swoich mężczyzn. Jednym z głównych są żele pod prysznic. „Dlatego też tego typu produkty powinny spełniać nie tylko wymagania mężczyzn, takie jak – długotrwałe uczucie odświeżenia czy obfita piana podczas użycia. Równie ważne są oczekiwania kobiet, takie jak przyjemne, intrygujące zapachy czy estetyczne opakowania” – przyznaje Ewa Romaniuk, Junior Brand Manager AXE i dodaje, że oferta żeli pod prysznic marki AXE to pięć różnych zapachów, spośród których największą popularnością cieszą się czekoladowy AXE Dark Temptation i AXE Africa o egzotycznym zapachu.
Dużym zainteresowaniem cieszy się również nowy zapach w portfolio marki – AXE Excite.
Oprócz stricte męskich produktów do kąpieli warto jest mieć na półce preparaty do mycia i pielęgnacji włosów. W męskich kosmetyczkach często znajdujemy szampony przeciwłupieżowe, ale także kremy do rąk. Najwięcej jednak jest tam produktów związanych z goleniem, mianowicie pianki, żele do golenia oraz kremy i balsamy po goleniu.

Ważne opakowanie

W małych sklepach ze względu na ograniczoną powierzchnię zazwyczaj wybieramy standardowe pojemności, gdyż zdajemy sobie sprawę, że klienci kupują tego typu produkty w nagłych potrzebach, kiedy nie zdążyli zrobić „dużych” zakupów w markecie.
Jak wiadomo asortyment do sklepu należy dobrać nie tylko pod względem powierzchni sklepu, trzeba także zwrócić uwagę na profil klienta. A kto zna lepiej swojego odbiorcę niż detalista! Pamiętajmy, aby wykorzystywać tę cenną wiedzę. Osoby posiadające duże rodziny chętniej kupują większe – ekonomiczne pojemności produktów. Młodzi klienci zarówno single, jaki i młode pary chętnie kupują i próbują wszelkich nowości. Z kolei osoby starsze są wierne marce sprawdzonej i zazwyczaj wybierają te same, wypróbowane produkty pielęgnacyjne, zwracając jednocześnie uwagę na cenę.
Jak podkreśla Joanna Waszkuć, Supervisor ds. Sprzedaży i Rozwoju na Rynku Tradycyjnym i Nowoczesnym Eveline Cosmetics ogromny wpływ na sprzedaż określonych pojemności produktów ma m.in. sezonowość. W okresie wakacyjnym, kiedy zależy nam „zmniejszeniu” bagażu, częściej wybieramy mniejsze pojemności kosmetyków. Pojemność do 50-100 ml sprawdza się również wtedy, kiedy na rynek wchodzi nowość – produkt, który chcemy najpierw przetestować.
W pozostałych przypadkach można zaobserwować zdecydowanie wyższą sprzedaż produktów w większych pojemnościach. Taki produkt jest bardziej ekonomiczny (relacja ceny do pojemności) i przez to zdecydowanie częściej kupowany przez klientów.
Jednym z głównych wymagań, jakie stawiają obecnie klientki kosmetykom pielęgnacyjnym do włosów jest szybka i prosta aplikacja. Fakt ten tłumaczy rosnącą popularność odżywek i innych preparatów w spray’u. Tymon Tyszler, Brand Manager marki John Frieda, Euro Fragrance, poleca produkty John Frieda, które pozwalają przenieść profesjonalną pielęgnację i stylizację do domu. Umożliwiają również długotrwałe utrzymanie pożądanego koloru włosów, o czym świadczy ogromna popularność Spray’u rozjaśniającego włosy z linii Speer Blonde Go Blonder lub najnowszych produktów z linii Colour Renew, które utrwalają kolor blond, neutralizując żółknięcia.
Warto wspomnieć także, że coraz większą uwagę konsumenci zwracają na kosmetyki do pielęgnacji ciała w większych butelkach. Jednak, jak zauważa Monika Borys, w mniejszych sklepach detalicznych trend ten nie dominuje i wciąż dużo lepiej sprzedają się kosmetyki do pielęgnacji ciała w mniejszych opakowaniach, przede wszystkim 250 ml.
Dobierając asortyment kosmetyczny każdy detalista stara się maksymalnie i zarazem sensownie wykorzystać powierzchnię sklepu. W związku z tym potrzebuje produktów, które mają gwarancję, że klient je kupi. Dlatego też na sklepowych półkach powinniśmy udostępnić przede wszystkim produkty do podstawowej pielęgnacji ciała i włosów. Musimy też zadbać o różnorodność cenową i posiadać w sklepie produkty z różnych półek cenowych.
Warto pamiętać, aby oferta była uzupełniana o nowe produkty, które pojawiają się na rynku, gdyż jak wiadomo wielu klientów chętnie kupuje nowości, których reklamy ogląda w telewizji. Polacy bowiem nie boją się nowych produktów i innowacyjnych technologii w pielęgnacji ciała i włosów. Podczas zakupów kosmetyków pielęgnacyjnych klienci kierują się zaufaniem do marki, ale również dobrą jakością, zapachem oraz proporcjami ceny do pojemności. Istotny jest także skład produktu, gdyż kupujący zaczynają czytać etykiety. Ważne są dla nich naturalne składniki.
Warto też pamiętać, że wraz z końcówką lata sklep powinien mieć w ofercie nie tylko produkty po opalaniu z serii słonecznych, ale przede wszystkim produkty intensywnie nawilżające i przyspieszające procesy regeneracji skóry i włosów.

Monika Dawiec

tagi: MillwardBrown SMG/KRC ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51